Kendi işinizin sahibi olmak istiyorsanız son yılların gözde mesleklerinden çiğ köfteciliği mutlaka düşünmüşsünüzdür. Kurulumunun hızlı olması, işletmesinin kolay olması ve karlılığının yüksek olması çiğ köfte bayiliğini cazip hale getiriyor. Buna rağmen bir hevesle çiğ köfte dükkanı açıp kısa sürede kapatan binlerce girişimci bulunuyor. İşte çiğ köfte işinde başarılı olmanın 10 altın kuralı.
1. DOĞRU YER SEÇİMİ
Çiğ köfte işi, gıda sektöründeki diğer işler gibi insanların yoğun olarak bulunduğu bölgelerde olur. Dükkan tercihi konusunda ilk kriter ana cadde tercihidir. Ana caddeler, dolmuş/otobüs güzergahları, iş yeri gidiş/geliş güzergahları üzerinde bir dükkan bulunmalıdır. Kirası ucuz diye ara sokaklarda bulunan dükkanlar hayal kırıklığı olacaktır. Bu nedenle çiğ köfte dükkanı yer seçimi üzerinde durulması gereken bir konudur.
2. UYGUN DÜKKAN BÜYÜKLÜĞÜ
İdeal çiğ köfte dükkan büyüklüğü 20-25 metrekare civarıdır. Çiğ köfte dükkanları küçük ama dolu dolu dükkanlardır. 2-3 masa yeterli olacaktır. Çok masa/sandalyeye gerek yoktur. Dolayısıyla dükkanın büyük olmasına gerek yoktur. Büyük dükkanlar yüksek kiralar yani yüksek giderler demektir. Güzel bir cadde üzerinde küçük ama etkili bir dükkan, sokak arasında çok büyük dükkanlardan daha iyidir.
3. DOĞRU PERSONEL SEÇİMİ
Çiğ köfte dükkanı içinde çalışacak olan personelin seçimi dükkan yeri seçimi kadar önemlidir. İşinizin başında olmanız bu tarz hizmet sektörü işlerinde büyük bir artıdır ama sizin yokluğunuzda müşterilerle ilişkileri götürecek olan çalışan personellerdir. Çalışan personellerin güler yüzlü, nazik, insan ilişkileri gelişmiş, diyalogları samimi olmalı, müşterileri isimleriyle hitap edecek düzeyde tanımaları ama müşterilerle ilişkileri de belirli sınırlarda korumaları çok önemlidir. İşletmenin gelirlerini arttıracak etkenlerin en başında bu personel seçimi çok önemlidir ve buna özen göstermek gerekir.
4. ÇİĞ KÖFTE PAKET SERVİSİ
Açılıştan itibaren çiğ köfte dükkanı na mutlaka paket servis konulmalı. Mümkünse motorsikletli bir kurye tercih edilmelidir. Mutlaka paket servis için broşür, kartvizit, magnet dağıtılmalı ve bunu rutin haline getirmelidir. Paket servis için dağıtılacak broşür, kartvizit ve magnet masrafları göze batabilir ama unutmamak gerekir ki reklam yapılmadan pazarlama hep eksik kalır.
5. YEMEKSEPETİ ÜYELİĞİ
Yemeksepeti.com online olarak yemek siparişi verilebilen bir platform. Bilgisayar aracılığıyla veya tablet, cep telefonu aracılığıyla kullanıcılar kayıtlı restoranlardan yemek siparişi verebiliyorlar. Bu yüzden Yemeksepeti üyeliği mutlaka olmalıdır. Resmi açılıştan itibaren gerekli evraklarla beraber yemeksepeti üyeliği için başvurulmalı, hemen dükkanınıza üyeliği başlatmalısınız. Yemeksepeti'ne verilen komisyonlar kesinlikle gözünüze batmasın. Yemeksepeti müşterisi ayrıdır ve kesinlikle çalıştıkça faydasını anlayacaksınız.
6. YEMEKÇEKLERİ KULLANIMI
Tüm yemek çekleri ve kartları çiğ köfte dükkanında mutlaka kabul edilmelidir. Son yıllarda neredeyse tüm işletmeler çalışanlarına yemek çekleri ve kartları dağıtmaktadır. Bu yemek çeklerini cebinde bulunduran çalışan, cebinden nakit ödeme yapıp çiğ köfte almayacaktır. Eğer size yemek çeki geçmiyorsa geçen çiğ köfte dükkanları arayacaktır. Açılışınızdan itibaren yemek çekleri konusuna yönelmelisiniz.
7. KREDİ KARTI KULLANIMI
Açılışınızdan itibaren hemen bir bankayla irtibata geçip kredi kartı pos cihazı temin edin. Kredi kartı kullanımının yoğunluğunu anlatmaya gerek yok. Kredi kartından yapılan cirolar toplam cironuzun %30-%40 ını oluşturacaktır. Müşteri kredi kartı kullanabileceği işletmeleri tercih edecektir. Kredi kartınızın mobil kullanımının olmasını, paket servis için de kullanılacağını unutmayın.
8. KAMPANYALAR
Sürekli olarak çiğ köfte kampanyaları düzenleyin. Açılışa özel +%50 Kampanyası ya da Açılışa Özel 1 kg çiğ köfte alana 1 Litre Ayran hediyesi gibi kampanyalar dikkat çekecektir. Kampanyanız açılışınızla beraber başlamalı ve bunu dükkanınızın dış cephesine asacağınız bir pankartla duyurmalısınız. Güzel bir açılışla süsleyeceğiniz balonlar kısa sürede etkisini yitirecektir ama asacağınız bu afişte AÇILIŞA ÖZEL ibaresi dükkanınızın yeni açıldığını oradan geçen her müşteriye hissettirecektir. Müşteriler siz dükkanı açmadan önce mutlaka başka bir çiğ köfteciden çiğ köfte alıyorlardır ama kampanyanızı görmek onlara en azından bir kere sizden ürün alma isteği uyandıracaktır. Kışa Özel, Yılbaşına Özel, Bahara Özel, Yaza Özel, Ramazan'a Özel, Cuma günlerine özel, Ayın 15 ine Özel şeklinde günlere özel kampanyaların dışında öğrencilere özel, askerlere özel gibi kampanyalar da düzenleyebilirsiniz. Kampanya ile yapacağınız satışlar size bağlı müşteri kitlesini kısa sürede oluşturacaktır.
9. YEŞİLLİK, LAVAŞ ve AMBALAJLAR
Çiğ köfte dükkanı nda kullanılacak lavaşların ve yeşilliklerin özenle seçilmesi, yeşilliklerin iyi şekilde temizlenmesi ve sunulması gerekir. Sunum işleminde ambalajlar ve poşetler devreye girer. Markanızı öne plana çıkaracak ambalajları kullanmalı, kurumsallığı müşteriye hissettirmelisiniz. Özellikle paket servis yapılan yerlerde müşteri sizi sadece ambalajınızla görür. Ambalajı özensiz, düzensiz bir işletme buna göre değerlendirilir. Dükkanınızın dekoru, konumu ve durumu paket servis yapan müşteriyi ilgilendirmez. Paket servis siparişi veren müşteri kapıdan teslim aldığı çiğ köfteye, pakete, yeşilliklere ve ambalaja göre sizi beğenecektir. Çiğ köfte satışları için dikkat edilmesi gereken önemli konulardan biri de budur.
10. LEZZETLİ ve TAZE ÇİĞ KÖFTE
En can alıcı madde budur. Çiğ köfte dükkanında satılacak çiğ köftenin lezzeti, tazeliği, kalitesi çok önemlidir. Çiğ köftesi güzel olmayan, beğenilmeyen bir çiğ köfte dükkanı kısa sürede havlu atacak, işi sonlandıracaktır.
Kaynak : www.cigkofte.gen.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder